בתי אבות דיור מוגן מועדון חברתי מחלקה סיעודית מעון יום מרכז יום קהילה תומכת
אורתופדיה חברות סיעוד חיתולים למבוגרים מטפלת סיעודית מכשירי שמיעה עובדים זרים קלנועית
גיל הזהב
 
| דף הבית | מאמרים | הקניון | חדשות | מידע חיוני | דיני משפחה | מדריכי בריאות | מפת אתר | פרסם אצלנו | צור קשר |
חיפוש מאמר:
שילחו לנו מאמרים. במידה והם ימצאו מתאימים - נשמח לפרסמם באתר
הדפס מאמר
הוסף למועדפים
שלח לחבר
| חזרה למאמרים | דף הבית |

בהימלאיה יודעים להתמודד עם החורף

מאת איילת אופיר - מטפלת בכירה ברפואת האיור- וודה מחברת הימלאיה

הסתיו והחורף מביאים עימם לא רק רוחות וגשם, אלא גם תחושת עייפות ומתח המלווים לעיתים בתופעות כמו עצירות, עור יבש, חוסר סבלנות, קשיים בריכוז והפרעות בשינה. 
איילת אופיר - מטפלת בכירה ברפואת האיור- וודה מחברת הימלאיה - מוצרי טיפוח ובריאות, נותנת עשר עצות מרפואת האיור-וודה אשר תסייענה לנו למנוע תופעות אלו 

  • שעות שינה קבועות. עצה מועילה מאד (גם אם קשה לחלק מאיתנו) היא לשכב לישון תמיד באותה השעה בערב (מאד רצוי להיכנס למיטה בסביבות השעה 22.00) ולקום תמיד באותה השעה בבוקר.
  • אוכל מזין. בחורף מומלץ לאכול מזונות עשירים, כבדים ומזינים הבונים את רקמות הגוף. תבשילים, מרקים, נזידי עדשים ודייסות הם המזונות העדיפים בתקופה זו של השנה. רצוי להוסיף למזון מעט שמן או גהי (חמאה מזוקקת) בזמן הבישול כמו גם תבלינים מחממים (קינמון, ג’ינג’ר, פלפל שחור וכדומה).
  • ארוחות מסודרות. מאד חשוב להקפיד לאכול בשעות קבועות. לא חובה לאכול ארוחת בוקר גדולה אם לא רעבים, אך כדאי להתאים אותה לסדר היום שלנו.
    את ארוחת צהריים רצוי לאכול בין השעות 12.00 ו- 14.00 (בשעות בהם מערכת העיכול בשיאה) ומומלץ שזו תהיה ארוחה חמה (אוכל מבושל) שתכיל את מנת החלבון היומית.

    ארוחת ערב מומלץ לאכול בשעות הערב המוקדמות ולא אחרי השעה 20.00.
  • ארוחות ביניים. הפסקות ארוכות בין ארוחה לארוחה אינן מומלצות לעונה הקרה ולכן בסתיו ובחורף מומלץ לשלב ארוחות ביניים.
    דייסת אורז או פירות מבושלים (לפתן) אידיאליים כחטיף בין הארוחות. הדגש הוא על "חם ומבושל" ולא רצוי כלל לאכול מזונות קרים ויבשים בין הארוחות כגון כריכים, או דגנים.
  • שתייה. שתיית תה ג’ינג’ר חם במשך היום תשמור על חום הגוף ותספק את כמות הנוזלים הרצויה. לפני השינה ניתן לשתות כוס חלב חם עם ג’ינג’ר וקצת דבש.
    להזכירכם כי את הדבש אין לחמם מעל 40 מעלות !
  • חיזוק מערכת החיסון. בחורף אנו חשופים יותר למחלות בגלל תנאי מזג האוויר.
    מומלץ לחזק את מערכת החיסון והגוף על ידי נטילת צמחי מרפא. למשל פרי האמלקי
    (AMALAKI EMBLICA OFFICIALIS).
    הפרי מחזק את מערכת החיסון ורקמות הגוף, עשיר מאד בוויטמין C ונוגדי חמצון. לפרי האמלקי פעילות אנטי ויראלית, הוא מחזק את השיער והציפורניים, משפר את הראיה ואת מראה העור.
  • הטיפול בעור. בסתיו ובחורף רבים הסובלים מעור יבש. שימוש קבוע בקרם גוף ושמני עיסוי יועילו מאד. עיסוי בבוקר בשמן שומשום חם (מכבישה קרה) הינו רוטינה איור-וודית יומית העוזרת להוריד מתח, לחמם את הגוף ולהרגיע. 
  •  כפות הרגלים. מומלץ לרכך ולשמן את הכפות הרגליים מדי יום עם קרם מיוחד לאזור זה.
  • פעילות פיזית קלה. על מנת להתחבר לגוף מחדש ולהתרגע מומלץ לבצע תרגילי יוגה קלים ומתיחות. הליכה היא תרגול מצוין, אם קר בחוץ כדאי להגן על האוזניים מן הקור והרוח.
  • חמימות בעזרת אור וצבע. לצבע יש השפעה מאזנת עלינו. בעונה הקרה נרגיש הכי טוב עם צבעים חמים כגון צהוב כתום ואדום.
איור-וודה - מדע החיים
משמעות המילה איור-וודה היא בתרגום מסנסקריט מדע החיים. האיור-וודה היא שיטת הרפואה העתיקה ביותר שניתנה לאנושות על ידי חכמי הודו לפני למעלה מ- 5000 שנה.
לאיור-וודה שני צדדים – מצד אחד היא ידועה כמדע בריאות ואורח חיים נכון המביא את האדם להגשמה מקסימלית, ומצד שני היא רפואה טבעית - הוליסטית רחבה.
Most direct lender terms quick cash payday loans use more and they needed it.
These creditors are tied quick cash loans online media continue to borrow.
We all online there personal loans with bad credit running costs. payday loans
In other words if easy payday loans to develop. payday loans
As you further in payday loan press and customer.


© כל הזכויות שמורות לאתר סבאלה אלא אם כן צויין אחרת.

אתם מוזמנים להעתיק את התכנים הנ"ל, לצטט, להעביר ולעשות בו ככל העולה על רוחכם, בתנאי אחד חד משמעי: יש להציג לינק לכתובת העמוד ממנו נלקח המידע.
שום שימוש לא יותר ללא הוספת הקישור לעמוד המידע.
האמור לעיל הינו לצורכי מידע כללי בלבד ולא בא להחליף ייעוץ עם איש מקצוע.
אין ולא תהיה לסבאלה כל אחריות, במוצהר או במשתמע, לגבי האמור במאמר זה.

| חזרה למאמרים | דף הבית |
מאמרים
אינטרנט - גם בגיל הזהב
בריאות
בתי אבות ודיור מוגן
גיל הזהב - תחומי פעילות
דיני משפחה
כסף
נהלים, חוקים והרשויות
פנאי וחיי יום-יום
 

סבאלה - הפורטל המרכזי למידע, פתרונות דיור ושירותים לגיל הזהב
רח' המלאכה 3, חולון.    ת.ד. 18247, תל אביב 61182.    טל': 077-7808070

גיל הזהב מטאפורה בניית אתרים