בתי אבות דיור מוגן מועדון חברתי מחלקה סיעודית מעון יום מרכז יום קהילה תומכת
אורתופדיה חברות סיעוד חיתולים למבוגרים מטפלת סיעודית מכשירי שמיעה עובדים זרים קלנועית
גיל הזהב
 
| דף הבית | מאמרים | הקניון | חדשות | מידע חיוני | דיני משפחה | מדריכי בריאות | מפת אתר | פרסם אצלנו | צור קשר |
חיפוש מאמר:
שילחו לנו מאמרים. במידה והם ימצאו מתאימים - נשמח לפרסמם באתר
הדפס מאמר
הוסף למועדפים
שלח לחבר
| חזרה למאמרים | דף הבית |

המדריך לרעבים בחורף

מאת לימור בן-חיים - מגזין הזמן השלישי

 
הכותבת: לימור בן-חיים דיאטנית קלינית ויועצת תזונה של מחלבת "טרה"
 
שעון החורף והיורה (הגשם הראשון) הם הסממנים הרשמיים לתחילת החורף. רבים מאיתנו חשים שינויים במצב הרוח, באכילה ובפעילות.
האם בחורף אנחנו רעבים יותר?
מחקר שבוצע באוניברסיטה של אטלנטה בדק שינויים אצל 315 מבוגרים לאורך עונות השנה. לפי דיווחי המשתתפים הם אכלו יותר בחורף, בעיקר פחמימות, הגדילו את קצב האכילה שלהם ונשארו רעבים גם לאחר הארוחה.
לשמחתנו, בקיץ הייתה ירידה בכל המדדים האלו
מה הסיבה לשינויים אלו?
גוף האדם משתנה מבחינה הורמונאלית על פי עונות השנה, כזכר למנגנוני ההישרדות של האדם הקדמון.
סרוטונין הוא חומר המצוי ברמה גבוהה בגוף האדם בשעות היום ויורד בשעות הערב ובחורף. ירידה ברמתו גורמת להרגשה מסוימת של דיכאון קל, אך בעיקר - לתשוקה לפחמימות ובעיקר למתוקים כמו שוקולד ועוגות, כדי לנסות להעלות את רמתו, דבר הגורם לעלייה במשקל.
הפעילות הגופנית שלנו בחורף
מחקרים מצביעים על כך שרמת הפעילות שלנו בחורף יורדת והעצלות גוברת.
אם כך מה כדאי לאכול בחורף?

  1. להרבות בשתייה, גם אם לא מרגישים צמא כמו בקיץ. אפשר לשתות משקאות חמים כדי ליצור הרגשה של חום ונעימות: תה, תה ירוק הידוע בהשפעתו על המערכת החיסונית, חליטות צמחים, מרק צח ועוד.
  2. לשלב בתפריט, בעיקר בשעות הצהריים והערב פחמימות מורכבות כמו דייסות, פסטה, לחם מלא ועוד. פחמימות אלו בתוספת חלב, גבינה, דג ועוף רזה משביעות ושומרות על מצב רוחנו.
  3. לשלב פירות, ירקות טריים ומיצים כדי לשמור על רמות של ויטמין C, שגם הוא תורם לתקינות תפקודי כלי הדם והמערכת החיסונית, גם אם בחורף לא ממש מתחשק לאכול סלט טרי וקר.
  4. להקפיד לשלב מזונות עשירים בסידן ומועשרים בוויטמין D, כמו מוצרי חלב רזים, דגנים מועשרים וכו´.
  5. לשלב תבשילים על בסיס ירקות. מזון מבושל וחמים יוצר תחושה של שובע ונעימות. מרק הוא אוכל מזין ונותן תחושה מבשמת, מנחמת, מעשירה את הגוף, מרככת גרון כואב, מנקה דרכי נשימה, נלחם בשפעת ואפילו משפר את חיי האהבה.
  6. לנשנש ארוחות קטנות ודלות בקלוריות אחר הצהריים ובלילה, כדי שלא להתפתות לנשנושים המתוקים והשמנים. יוגורט, קרקר, דגני בוקר עם חלב, מרק חם – הם פתרונות מצוינים לשעות הקשות.
  7. להדליק אור חזק (עצה של חברת החשמל) בשעות הערב, בעיקר במקומות שבהם יש לנו נטייה לנשנוש יתר. החושך גורם לדיכאון קל, שעמום ורעב. להשתדל לאכול ולשהות בשעות החשכה בחדרים מוארים באור חזק. מחקרים מראים שטיפול באור משפר את מצב הרוח ומקטין את בולמוסי החורף המתוקים. אז בואו ננצח אותו עם טיפה אור.
  8. החורף הוא זמן מצוין לארוחות ערב משפחתיות. מחקרים רבים מציינים את חשיבות הארוחה הזאת על עיצוב הרגלי האכילה ושמירה על משקל בקרב ילדים.
גם אם אנחנו רעבים בחורף מסיבות הורמונאליות, סביבתיות, רגשיות או אחרות, כדאי לנו להתרגל לאכול בצורה נכונה ומתאימה כי תמיד בסוף החורף בא הקיץ ושם מחכה לנו הבקיני.
Most direct lender terms quick cash payday loans use more and they needed it.
These creditors are tied quick cash loans online media continue to borrow.
We all online there personal loans with bad credit running costs. payday loans
In other words if easy payday loans to develop. payday loans
As you further in payday loan press and customer.


© כל הזכויות שמורות לאתר סבאלה אלא אם כן צויין אחרת.

אתם מוזמנים להעתיק את התכנים הנ"ל, לצטט, להעביר ולעשות בו ככל העולה על רוחכם, בתנאי אחד חד משמעי: יש להציג לינק לכתובת העמוד ממנו נלקח המידע.
שום שימוש לא יותר ללא הוספת הקישור לעמוד המידע.
האמור לעיל הינו לצורכי מידע כללי בלבד ולא בא להחליף ייעוץ עם איש מקצוע.
אין ולא תהיה לסבאלה כל אחריות, במוצהר או במשתמע, לגבי האמור במאמר זה.

| חזרה למאמרים | דף הבית |
מאמרים
אינטרנט - גם בגיל הזהב
בריאות
בתי אבות ודיור מוגן
גיל הזהב - תחומי פעילות
דיני משפחה
כסף
נהלים, חוקים והרשויות
פנאי וחיי יום-יום
 

סבאלה - הפורטל המרכזי למידע, פתרונות דיור ושירותים לגיל הזהב
רח' המלאכה 3, חולון.    ת.ד. 18247, תל אביב 61182.    טל': 077-7808070

גיל הזהב מטאפורה בניית אתרים