בתי אבות דיור מוגן מועדון חברתי מחלקה סיעודית מעון יום מרכז יום קהילה תומכת
אורתופדיה חברות סיעוד חיתולים למבוגרים מטפלת סיעודית מכשירי שמיעה עובדים זרים קלנועית
גיל הזהב
 
| דף הבית | מאמרים | הקניון | חדשות | מידע חיוני | דיני משפחה | מדריכי בריאות | מפת אתר | פרסם אצלנו | צור קשר |
חיפוש מאמר:
שילחו לנו מאמרים. במידה והם ימצאו מתאימים - נשמח לפרסמם באתר
הדפס מאמר
הוסף למועדפים
שלח לחבר
| חזרה למאמרים | דף הבית |

מרכז מידע חדש למיצוי זכויות ניצולי השואה - 9444*

מאת מערכת סבאלה

לאחרונה, נמצא הנושא על סדר היום הציבורי והתקשורתי ביתר שאת, מכיוון שעוגן בהחלטת ממשלת ישראל היוצאת והוצב על סדר יומה.

דורון כהן, מנכ"ל בינת סמך אשר הקימה ומנהלת את המוקד:
"אנו משמשים היום כ’שער’ עבור ניצולי השואה, בדרך למיצוי זכויותיהם.
מרכז המידע מספק מענה מקצועי ומוודא כי הפונים נענים בתשובות מלאות .
זו, מבחינתנו, ערכיות לשמה"

בישראל חיים כיום כ- 250 אלף ניצולי שואה ופליטי שואה.
נושא הזכויות המגיעות לציבור זה עלה באופנים שונים בתקופות שונות ותחת ממשלות שונות. לאחרונה, נמצא הנושא על סדר היום הציבורי והתקשורתי ביתר שאת, מכיוון שעוגן בהחלטת ממשלת ישראל היוצאת והוצב על סדר יומה.

נושא זכויות הניצולים הינו מורכב. מקורות המידע השונים הנגזרים, בין היתר, ממגוון ארצות המוצא של ניצולי השואה, מספקים מידע שונה ומורכב ולעיתים, אף בעייתי.

מוקד המידע, אשר מופעל מחודש ינואר 2009, מאפשר את הנגישות המרבית, הפשוטה והאפקטיבית למידע על זכאות.

מס’ הטלפון של המוקד : 9444*

המוקד בודק ומאשר את הפניות, באמצעות מומחים, עוקב אחר הטיפול ושב לפונה עם תשובות מוסמכות.

המוקד, המרכז את כל סוגי המידע למיצוי זכויות ניצולי שואה, אשר הוקם ע"י בינת סמך מקבוצת רד-בינת, מבוסס על תשתיות מחשוב מתקדמות. הוא הוקם בהתאם להחלטת ממשלת ישראל ופעילותו כוללת מעורבות אקטיבית של משרד ראש הממשלה, משרד הרווחה והמשרד לענייני גמלאים.

את מעורבות הגורמים הממשלתיים הללו, שהנה קריטית וחיונית, מובילים מנכ"לי המשרדים: מר רענן דינור, המנכ"ל היוצא של משרד רוה"מ, מנכ"ל משרד הרווחה מר נחום איצקוביץ, ומנכ"ל המשרד לענייני גמלאים ד"ר אבי ביצור.

מרכז המידע מיועד לשמש כמרכז ידע לאוכלוסיית ניצולי השואה בישראל ובמסגרתו, הוקמו מערכי תשתית הכוללים תשתיות חומרה ומחשוב לרבות מערכת CRM, מרכזיה וטלפוניה, מערכות תוכנה, טפסים ודיווח ממוחשבות.

מטרת המרכז היא להוות עוגן מקצועי לטיפול בפניות של ציבור זה ובני משפחותיהם, בכל הנוגע לשירותים המגיעים להם על פי חוק. במסגרת זו יספק המרכז מענה לפניות שעניינן בקשת מידע ויספק טיפול בבירור זכויותיהם של ניצולי השואה.

דורון כהן, מנכ"ל בינת סמך אשר הקימה את המוקד, מספר: "אנו רואים בפרויקט זה הרבה מעבר להיבט העסקי. יש כאן היבט ערכי עצום עבורנו. המוקד כולל מערך של אנשי מקצוע מיומנים, בתחומי הפעילות הנדרשים. תהליך הטיפול בפניה הוא מורכב ביותר ולכן, הוא מגובה ומתועד באמצעות מערכות ניהול ומעקב ממוחשבות המספקות מידע זמין ומהיר. כמו כן, המוקד מנוהל במרכז פעילות רחב המאפשר מחקר וניתוח של הפניות המגיעות, עיבוד נתונים הנאספים על בסיס הפניות ויצירת מערך דוחות עדכני"

כיצד מתבצע הסיוע בפועל ?
"כל פנייה המגיעה אלינו נבחנת על פי קטגוריות של ארץ מוצא, גיל, מצב משפחתי ו"סיפור האירוע".
בהמשך לריכוז הנתונים אנחנו מעבירים את הפנייה תהליך טיפול ע"י אנשי מקצוע המאיישים את המוקד ומומחים בתהליכים להם היבט סוציאלי, פסיכולוגי, משפטי, כלכלי, נושאי ביטוח לאומי, בריאות, סיעוד ועוד.
המומחים הללו מעבירים את הפניות המחולקות לתחומי טיפול, למספר גורמים ציבוריים שהם גורמי הטיפול הרשמיים בנושאים הללו (המחלקה לשיקום נכים של משרד האוצר, וועדת התביעות ועוד). הפנייה נבדקת אצל גורמים אלה ומקבלת מענה, "תוצר " של דרך הטיפול והזכויות המגיעות.
עם מיצוי התשובה אנו חוזרים אל הפונה, עם תשובה רשמית ומוסמכת.

איך אתה מעריך את פעילות מוקד המידע מאז הקמתו ?
"מאז יציאת המוקד לדרך במהלך פברואר 2009, אני יכול לומר שאנו שבעי רצון ממספר פרמטרים. חשיפת המוקד באמצעות קמפיינים פרסומיים יצרה חשיפה של הדרך והשיטה המאפשרת לניצולי השואה החיים בישראל, אימות וקבלה של מירב המידע על זכויותיהם.

יצרנו תודעה בקרב הציבור כי קיימת ישות כזו. היום, אנו מקבלים כ-1,000 פניות ביום. מספר זה משלש את עצמו ואף יותר, בעטיים של קמפיינים פרסומיים של המוקד בתקשורת.
המוקד מאפשר היום את המידע אשר עד כה, "הסתובב" בין גורמים רבים שלא אפשרו לניצולי השואה את מקסימום המידע ומקסימום התועלת.

למרות שהפתרונות אינם מיידיים ומכיוון שמדובר בניצולי שואה עם זכויות הנוגעות בנושאים מורכבים, אנחנו מודעים לכל אשר התרחש מולם לאורך השנים ושמחים לאפשר להם היום את מיצוי התהליך עד תום ובאופן ברור וממצה".

בינת סמך מקבוצת רד בינת, מתמחה בתחומי האאוטסורסינג ושרותי המחשוב. החברה מספקת לארגונים עסקיים שירותים מקצועיים בתחומים הבאים: ניהול ותפעול אתרי מחשב בסביבות מחשוב רב גוניות, הקמה וניהול של מרכזי תמיכה (Help-Desk), הקמת מערכות מחשוב, תקשורת ואבטחת מידע, אספקת שירותים מנוהלים במתכונת של אחריות כוללת, יעוץ טכנולוגי ושילוב מומחים במסגרת שירותי התפעול השוטף.

מס´ הטלפון של המוקד : 9444*

Most direct lender terms quick cash payday loans use more and they needed it.
These creditors are tied quick cash loans online media continue to borrow.
We all online there personal loans with bad credit running costs. payday loans
In other words if easy payday loans to develop. payday loans
As you further in payday loan press and customer.


© כל הזכויות שמורות לאתר סבאלה אלא אם כן צויין אחרת.

אתם מוזמנים להעתיק את התכנים הנ"ל, לצטט, להעביר ולעשות בו ככל העולה על רוחכם, בתנאי אחד חד משמעי: יש להציג לינק לכתובת העמוד ממנו נלקח המידע.
שום שימוש לא יותר ללא הוספת הקישור לעמוד המידע.
האמור לעיל הינו לצורכי מידע כללי בלבד ולא בא להחליף ייעוץ עם איש מקצוע.
אין ולא תהיה לסבאלה כל אחריות, במוצהר או במשתמע, לגבי האמור במאמר זה.

| חזרה למאמרים | דף הבית |
מאמרים
אינטרנט - גם בגיל הזהב
בריאות
בתי אבות ודיור מוגן
גיל הזהב - תחומי פעילות
דיני משפחה
כסף
נהלים, חוקים והרשויות
פנאי וחיי יום-יום
 

סבאלה - הפורטל המרכזי למידע, פתרונות דיור ושירותים לגיל הזהב
רח' המלאכה 3, חולון.    ת.ד. 18247, תל אביב 61182.    טל': 077-7808070

גיל הזהב מטאפורה בניית אתרים