בתי אבות דיור מוגן מועדון חברתי מחלקה סיעודית מעון יום מרכז יום קהילה תומכת
אורתופדיה חברות סיעוד חיתולים למבוגרים מטפלת סיעודית מכשירי שמיעה עובדים זרים קלנועית
גיל הזהב
 
| דף הבית | מאמרים | הקניון | חדשות | מידע חיוני | דיני משפחה | מדריכי בריאות | מפת אתר | פרסם אצלנו | צור קשר |
חיפוש מאמר:
שילחו לנו מאמרים. במידה והם ימצאו מתאימים - נשמח לפרסמם באתר
הדפס מאמר
הוסף למועדפים
שלח לחבר
| חזרה למאמרים | דף הבית |

עמותת "כן לזקן" בפנייה למבקר המדינה

מאת מערכת סבאלה

"כן לזקן" פנה למבקר המדינה השופר בדימוס מר מיכה לינדנשטראוס והתריע על המכשולים הבירוקראטיים הרבים בהם נדרשים לעמוד ניצולי השואה בפניתם לגורמים שונים כדי למצות את זכויותיהם.
לדאבוננו הנושא אינו חדש, כבודו העיר על כך בדו"חות השונים שערך וכך גם "ועדת דורנר" והועדה לביקורת של הכנסת.

נחטא על האמת אם לא נציין שחל שיפור מה בהתנהלות כמה גורמים, אך לטעמנו הדרישות המנהלתיות עדיין מסורבלות ובלתי סבירות. מיותר לציין שהדבר גורם סבל רב לניצולים, שלא פעם מתייאשים מלדרוש את המגיע להם או שהם נופלים קורבן למאכרים, הדורשים מהם סכומים גדולים מאוד עבור סיועם (רצ"ב פנייתנו לשר המשפטים, נספח 1).

להלן דוגמאות שונות:

מוקד הטלפוני *9444
כמובטח, אך באיחור של יותר משנה, החלה הממשלה בהפעלת מוקד טלפוני עבור ניצולי השואה, המספק להם מידע על זכויותיהם. צעד מבורך כשלעצמו, אך לדאבוננו, הפרסום הרחב בכל אמצעי התקשורת, פרסום כללי, כוללני ובלתי ממוקד גרם לעשרות אלפי פניות. 
הקווים קרסו וימים שלמים לא ניתן היה לעמוד בפרץ עם כל התגבור שניסו להפעיל מנהלי הקו. אך דבר חמור מזה הוא, שלפני קבלת השירות על הניצולים למלא בעצמם טופס ובו פרטים רבים! (מצ"ב נספח 2)

"כן לזקן" סבור שניתן לעבוד אחרת, ללא כל טפסים או מכשולים בירוקראטיים אחרים וזאת על סמך הניסיון שצברנו מזה חמש שנים, בהן אנו מפעילים מוקד זכויות טלפוני התנדבותי, אשר מסייע לזקנים רבים כולל ניצולי שואה, למצות זכויותיהם במוסדות שונים.

לכן, אנו מצפים מגורם ממשלתי עתיר משאבים, להשכיל ולהעמיד לרשות ניצולי השואה שרות ידידותי מהיר, וזמין.

הקרן לרווחת ניצולי השואה
"כן לזקן" מעריך מאוד את פעילותה הברוכה ורבת השנים של הקרן לרווחת ניצולי השואה, וברור לנו שהם שימשו ומשמשים כתובת, לפעמים יחידה, לניצולי שואה נזקקים רבים.

יחד עם זאת, הקרן מתנהלת בדפוסים ביורוקראטיים מסורבלים ומכבידים ביותר. די לעיין בטופס הפנייה שלהם (מצ"ב, נספח 3) כדי להבין את עומק הבעיה. 
לדוגמא, דרישה למענה על השאלה "כיצד עברת את השואה", כאשר ממילא יש צורך להוסיף אישורים על הכרה כניצול שואה. בנוסף, מדוע כלל צורך

באישורים על הכרה כניצול, כאשר אפשר לעזר במאגרים השונים של הלשכה לשיקום נכים באוצר ו/או בועדת התביעות.

אך הגיעו אלינו גם בעיות אחרות:
כללי
1. הנגישות לשירות בעייתית, יש קושי בלהשיג טלפונית את נציגי הקרן.
2. קיימת המתנה ארוכה עד לקבלת מענה.
3. לאחר קבלת המענה יש מכשולים שונים בקבלת התשלום בפועל.

שעות טיפול סיעודי
1. המתנה ארוכה לקבלת שעות הטיפול הסעודי. כפי שנמסר לנו, לפני זמן מה, העומס רב וישנן כ-8,000 בקשות בהמתנה.
2. ניצולים המבקשים לקבל שעות בטיפול הסיעודי ומתגלה בעיה של העדר פרט או מסמך מהמסמכים המצורפים לבקשה, מוחזר לניצול כל החומר ששלח, במקום לטלפן ולברר את החסר.
3. ניצולים לאחר אשפוז זכאים לכאורה לקבל שעות טיפול סיעודי קצר מועד, אך בגלל מבחן ההכנסות המחמיר חלקם אינם יכולים לזכות בו. מבחן ההכנסות להטבה זו הנו מחמיר יותר מזה המקובל במבחני חוק הסיעוד של הביטוח הלאומי. 
מבחן ההכנסה של קרן הרווחה הוא 6,905 ₪ ברוטו ליחיד לעומת 7,928 ₪ בביטוח לאומי.
4. מכשול נוסף בקבלת הסיוע לטיפול סיעודי קצר מועד, טמון בכך שהוא ניתן רק אם הבקשה לכך הוגשה מבית החולים בעת האשפוז. אם הניצול יצא מבית החולים ולא ידע מזכות זו – לא ניתן לממש זכות זו (גם אם הדבר נגרם בשל העו"ס במחלקה).

החזר הוצאות של 4,000 ₪
הניצולים זכאים, פעם בשנתיים לקבל מהקרן החזר של 4,000 ₪, עבור הוצאות כגון רכישת תרופות, משקפיים, שיניים תותבות וכו’.
1. ניתן לבקש החזר רק על גבי טופס מקורי שנשלח ישירות על ידי קרן הרווחה. אי אפשר לקבל את הטופס משום מקור אחר, לא להורידו מהאינטרנט או לקבל בפקס.
2. צריך לספק דפי חשבון בנק של שלושה חודשים אחרונים, בקשה אשר מאוד מלחיצה את הפונים.
3. הניצולים נדרשים לפרט שוב את סיפור השואה שלהם, במקום פשוט לבקש מספר תיק מהמקום ממנו הם מקבלים את הקצבה (לשכת השיקום, ועידת התביעות).
4. לוקח זמן רב במיוחד (חודשים) עד לקבלת ההחזרים בפועל.

רכבת הזהב ההונגרית
קבוצה מסוימת של ניצולים יוצאי הונגריה זכאים לקבל מענק שנתי בקופה שנצברה הנקראת "רכבת הזהב ההונגרית". 
בתחילת שנת 2008 הוגדל המענק ל 12,000 ₪.
1. ביולי 2008 – עדיין שלחו לניצולים טפסים המודיעים להם שהם יכולים לפנות לקבל את ההחזרים (עבור הוצאות רפואיות / חשבונות תשלום ביתיים שוטפים / ניקיון בית יסודי / רכישה ותיקון של מוצרי בית חשמליים). הניצולים שמחו ויצאו למסע קניות שכלל גם מוצרים לא הכרחיים תוך התחייבות כספית מעל ליכולתם, בגלל ההחזר הצפוי.
2. לקראת סוף אוגוסט 2008 החליטה הקרן כי התקציב נגמר וכי לא תכבד בקשות שיגיעו אחרי 1.9.08.
3. מידע זה לא יצא לידיעת ציבור בתקשורת או בעיתונות, ואנשים המשיכו לרכוש ולהתחייב על הוצאות. רק אחרי שעו"ד יורם סגי זקס מהמועצה להתנדבות איים עליהם – פרסמו זאת בעיתון.
4. גם חלק מניצולי השואה שהצליחו לפנות במועד הנדרש בקשתם לא נענתה מסיבות בירוקראטיות שונות.
5. יש לציין שעד עד אוגוסט 2008 עבד בקרן הרווחה, עובד בשם גוטסמן שהתעקש לעבור בעצמו על כל התיקים ויצר המתנה ממושכת לקבלת ההחזרים. בנוסף, אותו עובד החליט באופן גורף לא לתת החזרים על ניקיון בית (בטענה כי הסעיף אינו ברור לו) וביטל את כל ההחזרים לתביעות של אנשים שסעיף זה היה כלול בפנייתם. העובד פוטר באוגוסט, אך הנזק נגרם.

ועדת התביעות
כפי שנמסר לנו, הטיפול בפניות לקבלת קצבה מועדת התביעות לפי סעיף 2, אורך כשנה.

לשכת השיקום של משרד האוצר
אומנם השרות בלשכה השתפר במידה רבה אך עדיין ישנם קשים לא מעטים:
1. ניצולים נדרשים להמציא אישורים מארץ מוצאם על שהותם במחנות או בעבודות כפייה,יערות וכו, אישורים שלפעמים כלל לא ניתנים להשגה.
2. יישום חוק ההטבות – קיומו של החוק לא פורסם ברבים בצורה בולטת ורחבה. בזמנו העריכו שישנם 8,000 זכאים ובפועל שולם בינתיים לפחות מ 4,000 זכאים.

מרכז הארגונים
אנו סבורים שהמרכז מתנהל בהליכים לא תקינים. לא ברור מי בחר בנציגיו ומתי הם נבחרו. הציבור לא מקבל דו"ח על פעילותם ועל מצב הכספי. הניצולים אינם יודעים כיצד אפשר לעזר בו, גם הם אינם מפרסמים דפי זכויות, שעות ומקום קבלת קהל.

נציגי מרכז הארגונים יושבים בהנהלת "הקרן לרווחה" ולא נתנו את דעתם על הקשיים והמכשולים הבירוקראטיים להם נדרשים לעמוד הניצולים.

אדוני מבקר המדינה, ליבנו נחמץ לשמוע ולראות כיצד מטורטרים הניצולים דווקא על ידי הגורמים שקמו כדי לסייע להם ולהקל את חייהם בערוב ימיהם.

כל המו

Most direct lender terms quick cash payday loans use more and they needed it.
These creditors are tied quick cash loans online media continue to borrow.
We all online there personal loans with bad credit running costs. payday loans
In other words if easy payday loans to develop. payday loans
As you further in payday loan press and customer.


© כל הזכויות שמורות לאתר סבאלה אלא אם כן צויין אחרת.

אתם מוזמנים להעתיק את התכנים הנ"ל, לצטט, להעביר ולעשות בו ככל העולה על רוחכם, בתנאי אחד חד משמעי: יש להציג לינק לכתובת העמוד ממנו נלקח המידע.
שום שימוש לא יותר ללא הוספת הקישור לעמוד המידע.
האמור לעיל הינו לצורכי מידע כללי בלבד ולא בא להחליף ייעוץ עם איש מקצוע.
אין ולא תהיה לסבאלה כל אחריות, במוצהר או במשתמע, לגבי האמור במאמר זה.

| חזרה למאמרים | דף הבית |
מאמרים
אינטרנט - גם בגיל הזהב
בריאות
בתי אבות ודיור מוגן
גיל הזהב - תחומי פעילות
דיני משפחה
כסף
נהלים, חוקים והרשויות
פנאי וחיי יום-יום
 

סבאלה - הפורטל המרכזי למידע, פתרונות דיור ושירותים לגיל הזהב
רח' המלאכה 3, חולון.    ת.ד. 18247, תל אביב 61182.    טל': 077-7808070

גיל הזהב מטאפורה בניית אתרים