דיאטת קיץ ועקרונות ההרזיה על פי “דיאטת הלחם”

דיאטת קיץ ועקרונות ההרזיה על פי “דיאטת הלחם”

שתפו את העמוד עם חברים >>

מאת אולגה רז – מגזין הזמן השלישי

מאת: אולגה רז, מנהלת היחידה לתזונה ודיאטה, המרכז הרפואי איכילוב ומנהלת מרכז רז להרזיה ובריאות

עבור רובנו האביב הוא זמן מתאים להתחלות חדשות. אנו מתמלאים באנרגיה ובתקווה לעתיד. מתחילים דברים חדשים, מצב רוחנו מרומם והכל נראה בהיר וברור יותר. אביב הוא גם זמן מתאים לדיאטה – להרזיה ולשיפור הבריאות. אנו יוצאים מבגדי החורף העבים המסתירים את קפלי השומן החדשים שנוצרו החודשים הקרים של החורף, מדמיינים את עצמנו בבגדים דקים וצמודים, וחולמים על בגדי ים…

האביב יכול להיות הזמן המתאים ביותר לתכנון ירידה במשקל בלי לקלקל את הבריאות, בלי לסבול ובלי לגרום לקמטים נוספים על עור הפנים.

זו הזדמנות מצוינת לשינוי אורח החיים, למציאת תכנית תזונתית קלה, נעימה וטעימה שתלווה אותנו לאורך זמן.

הרצון לרזות ולשמור על המשקל הוא נחלת רבים מאיתנו שאלת השאלות היא: איך לרזות ולהישאר רזים?

השלב הראשון בדרך לשינוי הוא – ההחלטה. לא משום שאתם חייבים ולא משום שהרופא/האישה/הבעל/החברים אמרו לכם, ולא משום שאינכם סובלים את עצמכם בצורה הנוכחית ואפילו לא משום שאתם חוששים לבריאותכם; אלא – מפני שירידה במשקל היא רצונכם ופשוט משום שזו החלטה שלכם בלבד.

כדי שהתוכנית תצליח, כדאי שתהיה שונה בתכלית מכל אותן דיאטות המציעות אוכל חד-גוני ומשעמם, שנותנות תחושה של סבל ותסכול.

התוכנית שלכם, אשר תתבסס על “דיאטת הלחם”, תהיה עם כמה שפחות סבל ועינויים ותאפשר לכם גם אכילה בחברה, במסעדות ועוד… אחרת, למרות ההחלטה, אמיתית ככל שתהיה, לא נוכל לעמוד בה לאורך זמן, נשבר ונפרוש. לכן, כדי להצליח בהרזיה, הדבר החשוב ביותר הוא לא להיות רעבים.

להלן כמה עקרונות מנחים ב”דיאטת הלחם”:

  • בכל יום יש לאכול 8-10 פרוסות לחם קל לנשים, 12-14 פרוסות לגברים. על הלחם אפשר למרוח שכבה דקה של כל ממרח לא מתוק שעולה על דעתכם: גבינות עד 5% שומן, אבוקדו, טחינה, חומוס, איקרה, פרוסות פסטרמה, פרוסות סלמון וכד´. לעובי הממרח חשיבות עליונה: לחם עם ממרח ולא ממרח עם לחם.
  • בכל יום לשתות לפחות 8 כוסות נוזלים לנשים ולפחות 10 כוסות לגברים. כל נוזל שאינו מכיל סוכר בא בחשבון, אבל לא – חלב, מיצי פירות טבעיים ואלכוהול. אפשר לשתות משקאות דיאט ולהשתמש בממתיקים מלאכותיים.
  • לאכול ירקות ללא הגבלה ובכל צורה – טריים, מבושלים, מאודים, מוקפצים; כמו גם מרקי ירקות (מותר להשתמש באבקת מרק). בקבוצה זו אין לכלול תפו”א, בטטה, תירס וקטניות מיובשות.
  • לאכול פרי אחד לכל היותר. אפשר להחליף את הפרי ביוגורט טבעי או במעדן חלב דיאט או בארטיק דיאט
  • יש לצרוך 2-3 כפיות של שמן זית או קנולה ביום – בסלט בטיגון או בבישול.
  • יש לאכול ביצה שלוש פעמים בשבוע. כל צורת הכנה אפשרית ואפשר לאכול אותה עם הלחם.
  • שלוש פעמים בשבוע יש לאכול בשר רזה (עוף, הודו, פילה או סינטה בקר) או דגים, פירות ים (ללא שומן, ללא עור, ללא פירורי לחם או קמח וללא רטבים שמנים). באותה ארוחה אין לאכול לחם אלא רק ירקות. ביום שאתם אוכלים בשר או דג יש להקטין את כמות הלחם ל-6-8 פרוסות לנשים ול-10-12 פרוסות לגברים.
  • מותר להוסיף בצורה חופשית: רסק עגבניות, חומץ, חרדל, רוטב סויה, תבלינים, עשבים, סחוג סלט טורקי וקרטיבים (קרח) דיאטטיים של 8-10 קלוריות, כמו כן מותר ללעוס מסטיק וסוכריות ללא סוכר.

והכי הכי חשוב כדי להילחם באויב הרעב: לאכול כל 3-4 שעות! אפשר לאכול עד כשעה לפני השינה, גם אם אינכם מרגישים רעב.

לא לפספס ארוחות; לא להקטין את כמות האוכל המותר. לא להיות רעבים!